"Maarten Franken "Iedere week worden er netjes 3 of 4 publicaties op onze social media kanalen geplaatst. Daar hebben wij met GoodHabitz ontzettend veel profijt van.”"

GoodHabitz is een toonaangevend e-learningbedrijf met een breed aanbod in hoogwaardige trainingen. Met meer dan een miljoen cursisten is het bedrijf marktleider in Nederland en timmert hard aan de weg om ook internationaal een succes te worden.

Uitdaging

Er werd bij GoodHabitz nauwelijks gecommuniceerd via social media. Het schrijversteam was belast met deze taak, maar vanwege de snelle groei werd het voor hen steeds moeilijker om de social media kanalen bij te houden.

goodhabitz

Opdracht

Het beheren van de social media kanalen zodat deze meer gaan ‘leven’ en het schrijversteam ontzorgd wordt. Vooral met Facebook wilde GoodHabitz flink groeien (met name in de vorm van volgers en likes). Daarnaast wilde GoodHabitz sterke content creëren om een beter beeld te geven over de diensten van GoodHabitz en de organisatie zelf.

Oplossing

Riumssen schreef een marketingplan waardoor zowel zakelijke bezoekers als cursisten een goed beeld van GoodHabitz zouden krijgen.

Door een contentkalender op te stellen en bij te houden zorgde Riumssen dat er wekelijks minimaal drie berichten op de social media kanalen werden geplaatst. Focus hierbij was een goede combinatie van kwaliteit en kwantiteit.

Iedere week werd via social media een training in de spotlight gezet. Nieuwe trainingen werden meteen aangekondigd op de dag van de release.

Maandelijks interviewde Riumssen een medewerker (‘Wij zijn GoodHabitz’), cursist (‘Cursist van de Maand’) en klant (‘Organisatie aan het woord’) voor de website en plaatste inspirerende quotes en leuke weetjes over de medewerkers op de diverse social media kanalen.

Daarnaast plaatste Riumssen content, zoals blogs gerelateerd aan nieuwe trainingen (geschreven door medewerkers van GoodHabitz) op Facebook. Maandelijks werden advertenties aangemaakt om het aantal likes en volgers op Facebook versneld te verhogen. Vragen via Facebook werden waar mogelijk door Riumssen beantwoord en anders doorgestuurd naar de verantwoordelijke bij GoodHabitz, zodat ook de online prestatie van de klantenservice verbeterde.

Resultaat

Het beheer van de social media en het creëren van content zorgden voor:

  • Tijdsbesparing voor het schrijversteam;
  • Een verhoging van de postfrequentie via social media van af en toe naar gemiddeld drie keer per week. Dit resulteerde in meer online interactie;
  • Een groei van de Facebookpagina van 12.000 naar 26.000 likes;
  • Een hogere naamsbekendheid van GoodHabitz.

GoodHabitz over Riumssen

Directeur Maarten Franken over de samenwerking met Riumssen: “Het belangrijkste aan de samenwerking met Riumssen vind ik de consistentie van de publicaties. Iedere week worden er netjes 3 of 4 publicaties op onze social media kanalen geplaatst. Daar hebben wij met GoodHabitz ontzettend veel profijt van.”

Meer weten? Vul het contactformulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Naam *

E-mailadres *

Telefoon *

Uw wensen *