Social Media, Website

Janssen Steijlen: Dé woning- en bedrijfsmakelaars van Eindhoven en Veldhoven

Janssen Steijlen Case Study Riumssen

Janssen Steijlen is een makelaarskantoor dat klanten helpt bij de aankoop, verkoop en taxatie van woningen en bedrijfspanden in de regio Veldhoven en Eindhoven. Het kantoor biedt een unieke combinatie van woningmakelaardij en bedrijfshuisvesting voor het mkb onder één dak.

Uitdaging

Janssen Steijlen is een nieuw makelaarskantoor, geopend op 1 januari 2018. Bij de start had het kantoor wel een website, maar de webteksten moesten nog geschreven worden. Daarnaast wilden zij nieuwe klanten aantrekken die hun woning te koop willen zetten bij het kantoor.

Opdracht

Het schrijven van sterke webteksten, waardoor bezoekers een goed beeld van Janssen Steijlen krijgen en de vindbaarheid van de website wordt verhoogd. Daarnaast het aanspreken van klanten met een verkoopopdracht.

Oplossing

In samenwerking met mede-eigenaar Jac Janssen schreef Riumssen pakkende webteksten. Ook de plaatsing van de teksten op de website werd door Riumssen verzorgd. Hierbij werd rekening gehouden met de online vindbaarheid van de website, door het toevoegen van bijvoorbeeld metateksten.

Daarnaast wilde Janssen Steijlen haar woningportfolio uitbreiden in de regio Veldhoven. Hiervoor ontwikkelde Riumssen een SEA-campagne. Het doel hiervan was om mensen die hun woning te koop willen zetten, te attenderen op en informeren over de dienstverlening die Janssen Steijlen aanbiedt als  verkoopmakelaar. Door middel van een zoekwoordenonderzoek werden de juiste zoektermen bepaald, zodat hier een campagne op ingericht kon worden. Ook maakte Riumssen een aparte landingspagina aan, waardoor online bezoekers getriggerd werden om in contact te komen met het makelaarskantoor. Ter ondersteuning werd er een Facebookcampagne aangemaakt om het aantal bezoekers naar de landingspagina te verhogen.

Resultaat

Het creëren van sterke webcontent en de inzet van de SEA- en Facebookcampagne zorgden voor:

  • Een stijging van het aantal bezoekers op de website;
  • Een betere online vindbaarheid van het makelaarskantoor;
  • Een hoog aantal online bezoekers op de landingspagina (onder andere via de SEA-campagne en de Facebookcampagne);
  • Een hoge conversiegraad (van mensen die hun huis via Janssen Steijlen te koop hebben gezet).

Janssen Steijlen over Riumssen

Directeur Jac Janssen over de samenwerking tussen Janssen Steijlen en Riumssen:

Jac Janssen Case study Janssen Steijlen Riumssen

Ons kantoor heeft begin 2018 een complete transformatie ondergaan op het gebied van naamswijziging en branding. Wij hebben onze twee bedrijven samengevoegd tot één: Janssen Steijlen, thuis op iedere locatie. Wij hebben Riumssen gevraagd ons hierbij te begeleiden, met name op het gebied van communicatie. Zo hebben zij de teksten op onze website samengesteld, met het oog op vindbaarheid. Verder beheert Riumssen onze social media-campagnes op Instagram en Facebook en begeleidt hij onze Google Ads campagnes. Deze samenwerking bevalt ons prima. Bij Riumssen heeft men veel kennis van zaken en is daarnaast informeel, accuraat en slagvaardig!”  ⭐⭐⭐⭐⭐

Jac Janssen
Janssen Steijlen

Benieuwd hoe wij je kunnen helpen met het beheer van uw social media of Google Ads? Bel eens naar 040-2110953 voor een geheel vrijblijvend gesprek met Serge van Uden. Hij vertelt je graag wat Riumssen voor je kan betekenen.

Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen? Neem vrijblijvend contact op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.