Social Media

YouTube tweede grootste zoekmachine. Maakt jouw bedrijf daar al gebruik van?

Leestijd: 3 minuten
YouTube tweede grootste zoekmachine Riumssen

YouTube heeft in Nederland iets minder dan 9 miljoen gebruikers, waarvan er 2,4 miljoen dagelijks op het platform te vinden zijn. Dat maakt YouTube niet alleen het grootste videokanaal, maar ook de op één na grootste zoekmachine van ons land.

Hoe kan ik als bedrijf gebruik maken van YouTube als zoekmachine maken?

Je kunt YouTube inzetten om je bedrijf door verschillende soorten video’s te plaatsen. Bijvoorbeeld:

  • Productvideo’s
    Laat in een video zien waar het product dat je verkoopt een probleem voor een klant oplost.
  • Bedrijfsvideo
    In een bedrijfsvideo laat je je klanten zien wat je doet en hoe je hen kan helpen met het oplossen van hun problemen. Je kunt daarnaast ook laten zien wat je drijft en waarom je zaken juist doet zoals je ze doet.
  • Tutorials
    In een een tutorial leg je de kijker uit hoe iets werkt. Dat kan met tekst, maar in veel gevallen is een video of animatie nog duidelijker.

Verschillende video’s hebben verschillende functie’s. Maar alle video’s kun je delen op je website en/of via je social media kanalen. Dat levert altijd meer zichtbaarheid op. Ook zullen (potentiële) klanten je als je meer post gaan zien als een autoriteit op jouw vakgebied.

Lees ook onze blog ‘Waarom zijn social media zo belangrijk tegenwoordig?’

Zo word ik beter vindbaar op YouTube

Maar goed, YouTube is dus ook de tweede grootste zoekmachine van de wereld. Je wilt als bedrijf daarom ook hier makkelijk en snel gevonden worden. Om het niet te moeilijk te maken geven we hier vier tips waardoor je bedrijf snel beter vindbaar wordt:

  • De titel van je video
    Zorg dat de titel meteen duidelijk maakt waar de video over gaat. Maak de titel ook niet te lang en zorg dat je de juiste zoekwoorden gebruikt.
  • Thumbnail
    Zorg dat je thumbnails altijd van goede kwaliteit zijn. Niemand klikt op een wazig plaatje. Gebruik ook altijd een close up van het onderwerp van je video. Als dat een persoon is, laat dan zijn of haar gezicht zien. Zorg voor consistentie. Zo herkennen je ‘fans’ in één oogopslag je bedrijf tussen alle ander video’s.
  • Hashtags
    Voeg (#) hashtags toe in je videobeschrijvingen. Hierdoor word je nog beter gevonden door mensen die op zoek zijn naar een specifiek onderwerp.
  • Tekst bij de video
    Beschrijf in de eerste regels waar de video over gaat. Dit is wat de lezers meteen zien. In de tekst erna kun je nog meer zoekwoorden, links, socialmediakanalen en andere informatie kwijt. Zorg altijd dat de content uniek is.

Natuurlijk zijn er nog veel meer zaken waar je op kunt letten. Maar als je ervoor zorgt dat deze vier onderdelen van je video kloppen, ben je al een heel eind om beter gevonden te worden op YouTube.

YouTube heeft in Nederland iets minder dan 9 miljoen gebruikers, waarvan er 2,4 miljoen dagelijks op het platform te vinden zijn. Dat maakt YouTube niet alleen het grootste videokanaal, maar ook de op één na grootste zoekmachine van ons land.

Hoe kan ik als bedrijf gebruik maken van YouTube als zoekmachine maken?

Je kunt YouTube inzetten om je bedrijf door verschillende soorten video’s te plaatsen. Bijvoorbeeld:

  • Productvideo’s
    Laat in een video zien waar het product dat je verkoopt een probleem voor een klant oplost.
  • Bedrijfsvideo
    In een bedrijfsvideo laat je je klanten zien wat je doet en hoe je hen kan helpen met het oplossen van hun problemen. Je kunt daarnaast ook laten zien wat je drijft en waarom je zaken juist doet zoals je ze doet.
  • Tutorials
    In een een tutorial leg je de kijker uit hoe iets werkt. Dat kan met tekst, maar in veel gevallen is een video of animatie nog duidelijker.

Verschillende video’s hebben verschillende functie’s. Maar alle video’s kun je delen op je website en/of via je social media kanalen. Dat levert altijd meer zichtbaarheid op. Ook zullen (potentiële) klanten je als je meer post gaan zien als een autoriteit op jouw vakgebied.

Lees ook onze blog ‘Waarom zijn social media zo belangrijk tegenwoordig?’

Zo word ik beter vindbaar op YouTube

Maar goed, YouTube is dus ook de tweede grootste zoekmachine van de wereld. Je wilt als bedrijf daarom ook hier makkelijk en snel gevonden worden. Om het niet te moeilijk te maken geven we hier vier tips waardoor je bedrijf snel beter vindbaar wordt:

  • De titel van je video
    Zorg dat de titel meteen duidelijk maakt waar de video over gaat. Maak de titel ook niet te lang en zorg dat je de juiste zoekwoorden gebruikt.
  • Thumbnail
    Zorg dat je thumbnails altijd van goede kwaliteit zijn. Niemand klikt op een wazig plaatje. Gebruik ook altijd een close up van het onderwerp van je video. Als dat een persoon is, laat dan zijn of haar gezicht zien. Zorg voor consistentie. Zo herkennen je ‘fans’ in één oogopslag je bedrijf tussen alle ander video’s.
  • Hashtags
    Voeg (#) hashtags toe in je videobeschrijvingen. Hierdoor word je nog beter gevonden door mensen die op zoek zijn naar een specifiek onderwerp.
  • Tekst bij de video
    Beschrijf in de eerste regels waar de video over gaat. Dit is wat de lezers meteen zien. In de tekst erna kun je nog meer zoekwoorden, links, socialmediakanalen en andere informatie kwijt. Zorg altijd dat de content uniek is.

Natuurlijk zijn er nog veel meer zaken waar je op kunt letten. Maar als je ervoor zorgt dat deze vier onderdelen van je video kloppen, ben je al een heel eind om beter gevonden te worden op YouTube.

YouTube heeft in Nederland iets minder dan 9 miljoen gebruikers, waarvan er 2,4 miljoen dagelijks op het platform te vinden zijn. Dat maakt YouTube niet alleen het grootste videokanaal, maar ook de op één na grootste zoekmachine van ons land.

Hoe kan ik als bedrijf gebruik maken van YouTube als zoekmachine maken?

Je kunt YouTube inzetten om je bedrijf door verschillende soorten video’s te plaatsen. Bijvoorbeeld:

  • Productvideo’s
    Laat in een video zien waar het product dat je verkoopt een probleem voor een klant oplost.
  • Bedrijfsvideo
    In een bedrijfsvideo laat je je klanten zien wat je doet en hoe je hen kan helpen met het oplossen van hun problemen. Je kunt daarnaast ook laten zien wat je drijft en waarom je zaken juist doet zoals je ze doet.
  • Tutorials
    In een een tutorial leg je de kijker uit hoe iets werkt. Dat kan met tekst, maar in veel gevallen is een video of animatie nog duidelijker.

Verschillende video’s hebben verschillende functie’s. Maar alle video’s kun je delen op je website en/of via je social media kanalen. Dat levert altijd meer zichtbaarheid op. Ook zullen (potentiële) klanten je als je meer post gaan zien als een autoriteit op jouw vakgebied.

Lees ook onze blog ‘Waarom zijn social media zo belangrijk tegenwoordig?’

Zo word ik beter vindbaar op YouTube

Maar goed, YouTube is dus ook de tweede grootste zoekmachine van de wereld. Je wilt als bedrijf daarom ook hier makkelijk en snel gevonden worden. Om het niet te moeilijk te maken geven we hier vier tips waardoor je bedrijf snel beter vindbaar wordt:

  • De titel van je video
    Zorg dat de titel meteen duidelijk maakt waar de video over gaat. Maak de titel ook niet te lang en zorg dat je de juiste zoekwoorden gebruikt.
  • Thumbnail
    Zorg dat je thumbnails altijd van goede kwaliteit zijn. Niemand klikt op een wazig plaatje. Gebruik ook altijd een close up van het onderwerp van je video. Als dat een persoon is, laat dan zijn of haar gezicht zien. Zorg voor consistentie. Zo herkennen je ‘fans’ in één oogopslag je bedrijf tussen alle ander video’s.
  • Hashtags
    Voeg (#) hashtags toe in je videobeschrijvingen. Hierdoor word je nog beter gevonden door mensen die op zoek zijn naar een specifiek onderwerp.
  • Tekst bij de video
    Beschrijf in de eerste regels waar de video over gaat. Dit is wat de lezers meteen zien. In de tekst erna kun je nog meer zoekwoorden, links, socialmediakanalen en andere informatie kwijt. Zorg altijd dat de content uniek is.

Natuurlijk zijn er nog veel meer zaken waar je op kunt letten. Maar als je ervoor zorgt dat deze vier onderdelen van je video kloppen, ben je al een heel eind om beter gevonden te worden op YouTube.

YouTube heeft in Nederland iets minder dan 9 miljoen gebruikers, waarvan er 2,4 miljoen dagelijks op het platform te vinden zijn. Dat maakt YouTube niet alleen het grootste videokanaal, maar ook de op één na grootste zoekmachine van ons land.

Hoe kan ik als bedrijf gebruik maken van YouTube als zoekmachine maken?

Je kunt YouTube inzetten om je bedrijf door verschillende soorten video’s te plaatsen. Bijvoorbeeld:

  • Productvideo’s
    Laat in een video zien waar het product dat je verkoopt een probleem voor een klant oplost.
  • Bedrijfsvideo
    In een bedrijfsvideo laat je je klanten zien wat je doet en hoe je hen kan helpen met het oplossen van hun problemen. Je kunt daarnaast ook laten zien wat je drijft en waarom je zaken juist doet zoals je ze doet.
  • Tutorials
    In een een tutorial leg je de kijker uit hoe iets werkt. Dat kan met tekst, maar in veel gevallen is een video of animatie nog duidelijker.

Verschillende video’s hebben verschillende functie’s. Maar alle video’s kun je delen op je website en/of via je social media kanalen. Dat levert altijd meer zichtbaarheid op. Ook zullen (potentiële) klanten je als je meer post gaan zien als een autoriteit op jouw vakgebied.

Lees ook onze blog ‘Waarom zijn social media zo belangrijk tegenwoordig?’

Zo word ik beter vindbaar op YouTube

Maar goed, YouTube is dus ook de tweede grootste zoekmachine van de wereld. Je wilt als bedrijf daarom ook hier makkelijk en snel gevonden worden. Om het niet te moeilijk te maken geven we hier vier tips waardoor je bedrijf snel beter vindbaar wordt:

  • De titel van je video
    Zorg dat de titel meteen duidelijk maakt waar de video over gaat. Maak de titel ook niet te lang en zorg dat je de juiste zoekwoorden gebruikt.
  • Thumbnail
    Zorg dat je thumbnails altijd van goede kwaliteit zijn. Niemand klikt op een wazig plaatje. Gebruik ook altijd een close up van het onderwerp van je video. Als dat een persoon is, laat dan zijn of haar gezicht zien. Zorg voor consistentie. Zo herkennen je ‘fans’ in één oogopslag je bedrijf tussen alle ander video’s.
  • Hashtags
    Voeg (#) hashtags toe in je videobeschrijvingen. Hierdoor word je nog beter gevonden door mensen die op zoek zijn naar een specifiek onderwerp.
  • Tekst bij de video
    Beschrijf in de eerste regels waar de video over gaat. Dit is wat de lezers meteen zien. In de tekst erna kun je nog meer zoekwoorden, links, socialmediakanalen en andere informatie kwijt. Zorg altijd dat de content uniek is.

Natuurlijk zijn er nog veel meer zaken waar je op kunt letten. Maar als je ervoor zorgt dat deze vier onderdelen van je video kloppen, ben je al een heel eind om beter gevonden te worden op YouTube.

Hulp nodig?

Een bedrijfsfilmpje op Youtube plaatsen is dus niet genoeg. Zorg dat je ook de juiste thumbnail maakt, de juiste hashtags gebruikt en goed titels en teksten schrijft.

Heb je geen tijd, geen zin of weet je niet hoe? Riumssen helpt je graag uit de brand en zorgt ervoor dat jouw video’s de juiste teksten, titels, hashtags en thumbnails krijgen.

Bel geheel vrijblijvend naar 040-2110953 voor meer informatie. Je kunt ook een mailtje naar hello@riumssen.nl sturen. Dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

Ook zo’n interessante blog op je website? Neem vrijblijvend contact op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.