SEO

Waarom een zoekwoordenonderzoek zo belangrijk is!

Leestijd: 3 minuten
Zoekwoordenonderzoek Riumssen

Een gedegen zoekwoordenonderzoek is de basis van je online marketing strategie. Want wie via Google, of welke zoekmachine dan ook, meer websitebezoekers en klanten naar zijn website wil trekken, moet ook weten met welke zoektermen zij op zoek zijn naar jouw product of dienst. In dit artikel leggen we uit waarom het voor je online vindbaarheid zo belangrijk is om goed onderzoek te doen.

Wat is een zoekwoordenonderzoek?

Een zoekwoordenonderzoek, ofwel keyword research in het Engels, is een onderzoek dat je uitvoert om inzicht te krijgen in het zoekgedrag van je doelgroep. Het doel is om er achter te komen op welke woorden en zinnen (ook wel long tail genoemd) je klanten en prospecten zoeken. Wij durven eigenlijk wel te zeggen dat wie blogt (of vlogt) zonder zoekwoordenonderzoek eigenlijk met losse flodders schiet.

Lees ook ons artikel ‘Hoe kan ik nog betere blogs schrijven. 5 Tips’

De voordelen van een zoekwoordenonderzoek

Door keyword research te doen krijg je veel informatie die flink wat voordelen oplevert. Een aantal daarvan hebben we voor je op een rij gezet:

  • Het laat zien op welke wijze je doelgroep zoekt naar jouw diensten en/of producten;
  • Het geeft inzicht in hoe jij je content marketing in moet richten;
  • Door de resultaten van het onderzoek te implementeren in je webteksten verhoog je het verkeer naar je website;
  • Het verhoogt het aantal relevante bezoekers;
  • Het geeft inzicht in zoekintenties en zoekvolumes:
  • Het kan je ranking in Google, en dus je online vindbaarheid, flink verhogen.

Een gedegen zoekwoordenonderzoek is de basis van je online marketing strategie. Want wie via Google, of welke zoekmachine dan ook, meer websitebezoekers en klanten naar zijn website wil trekken, moet ook weten met welke zoektermen zij op zoek zijn naar jouw product of dienst. In dit artikel leggen we uit waarom het voor je online vindbaarheid zo belangrijk is om goed onderzoek te doen.

Wat is een zoekwoordenonderzoek?

Een zoekwoordenonderzoek, ofwel keyword research in het Engels, is een onderzoek dat je uitvoert om inzicht te krijgen in het zoekgedrag van je doelgroep. Het doel is om er achter te komen op welke woorden en zinnen (ook wel long tail genoemd) je klanten en prospecten zoeken. Wij durven eigenlijk wel te zeggen dat wie blogt (of vlogt) zonder zoekwoordenonderzoek eigenlijk met losse flodders schiet.

Lees ook ons artikel ‘Hoe kan ik nog betere blogs schrijven. 5 Tips’

De voordelen van een zoekwoordenonderzoek

Door keyword research te doen krijg je veel informatie die flink wat voordelen oplevert. Een aantal daarvan hebben we voor je op een rij gezet:

  • Het laat zien op welke wijze je doelgroep zoekt naar jouw diensten en/of producten;
  • Het geeft inzicht in hoe jij je content marketing in moet richten;
  • Door de resultaten van het onderzoek te implementeren in je webteksten verhoog je het verkeer naar je website;
  • Het verhoogt het aantal relevante bezoekers;
  • Het geeft inzicht in zoekintenties en zoekvolumes:
  • Het kan je ranking in Google, en dus je online vindbaarheid, flink verhogen.

Een gedegen zoekwoordenonderzoek is de basis van je online marketing strategie. Want wie via Google, of welke zoekmachine dan ook, meer websitebezoekers en klanten naar zijn website wil trekken, moet ook weten met welke zoektermen zij op zoek zijn naar jouw product of dienst. In dit artikel leggen we uit waarom het voor je online vindbaarheid zo belangrijk is om goed onderzoek te doen.

Wat is een zoekwoordenonderzoek?

Een zoekwoordenonderzoek, ofwel keyword research in het Engels, is een onderzoek dat je uitvoert om inzicht te krijgen in het zoekgedrag van je doelgroep. Het doel is om er achter te komen op welke woorden en zinnen (ook wel long tail genoemd) je klanten en prospecten zoeken. Wij durven eigenlijk wel te zeggen dat wie blogt (of vlogt) zonder zoekwoordenonderzoek eigenlijk met losse flodders schiet.

Lees ook ons artikel ‘Hoe kan ik nog betere blogs schrijven. 5 Tips’

De voordelen van een zoekwoordenonderzoek

Door keyword research te doen krijg je veel informatie die flink wat voordelen oplevert. Een aantal daarvan hebben we voor je op een rij gezet:

  • Het laat zien op welke wijze je doelgroep zoekt naar jouw diensten en/of producten;
  • Het geeft inzicht in hoe jij je content marketing in moet richten;
  • Door de resultaten van het onderzoek te implementeren in je webteksten verhoog je het verkeer naar je website;
  • Het verhoogt het aantal relevante bezoekers;
  • Het geeft inzicht in zoekintenties en zoekvolumes:
  • Het kan je ranking in Google, en dus je online vindbaarheid, flink verhogen.

Een gedegen zoekwoordenonderzoek is de basis van je online marketing strategie. Want wie via Google, of welke zoekmachine dan ook, meer websitebezoekers en klanten naar zijn website wil trekken, moet ook weten met welke zoektermen zij op zoek zijn naar jouw product of dienst. In dit artikel leggen we uit waarom het voor je online vindbaarheid zo belangrijk is om goed onderzoek te doen.

Wat is een zoekwoordenonderzoek?

Een zoekwoordenonderzoek, ofwel keyword research in het Engels, is een onderzoek dat je uitvoert om inzicht te krijgen in het zoekgedrag van je doelgroep. Het doel is om er achter te komen op welke woorden en zinnen (ook wel long tail genoemd) je klanten en prospecten zoeken. Wij durven eigenlijk wel te zeggen dat wie blogt (of vlogt) zonder zoekwoordenonderzoek eigenlijk met losse flodders schiet.

Lees ook ons artikel ‘Hoe kan ik nog betere blogs schrijven. 5 Tips’

De voordelen van een zoekwoordenonderzoek

Door keyword research te doen krijg je veel informatie die flink wat voordelen oplevert. Een aantal daarvan hebben we voor je op een rij gezet:

  • Het laat zien op welke wijze je doelgroep zoekt naar jouw diensten en/of producten;
  • Het geeft inzicht in hoe jij je content marketing in moet richten;
  • Door de resultaten van het onderzoek te implementeren in je webteksten verhoog je het verkeer naar je website;
  • Het verhoogt het aantal relevante bezoekers;
  • Het geeft inzicht in zoekintenties en zoekvolumes:
  • Het kan je ranking in Google, en dus je online vindbaarheid, flink verhogen.

Een gedegen zoekwoordenonderzoek is de basis van je online marketing strategie. Want wie via Google, of welke zoekmachine dan ook, meer websitebezoekers en klanten naar zijn website wil trekken, moet ook weten met welke zoektermen zij op zoek zijn naar jouw product of dienst. In dit artikel leggen we uit waarom het voor je online vindbaarheid zo belangrijk is om goed onderzoek te doen.

Wat is een zoekwoordenonderzoek?

Een zoekwoordenonderzoek, ofwel keyword research in het Engels, is een onderzoek dat je uitvoert om inzicht te krijgen in het zoekgedrag van je doelgroep. Het doel is om er achter te komen op welke woorden en zinnen (ook wel long tail genoemd) je klanten en prospecten zoeken. Wij durven eigenlijk wel te zeggen dat wie blogt (of vlogt) zonder zoekwoordenonderzoek eigenlijk met losse flodders schiet.

Lees ook ons artikel ‘Hoe kan ik nog betere blogs schrijven. 5 Tips’

De voordelen van een zoekwoordenonderzoek

Door keyword research te doen krijg je veel informatie die flink wat voordelen oplevert. Een aantal daarvan hebben we voor je op een rij gezet:

  • Het laat zien op welke wijze je doelgroep zoekt naar jouw diensten en/of producten;
  • Het geeft inzicht in hoe jij je content marketing in moet richten;
  • Door de resultaten van het onderzoek te implementeren in je webteksten verhoog je het verkeer naar je website;
  • Het verhoogt het aantal relevante bezoekers;
  • Het geeft inzicht in zoekintenties en zoekvolumes:
  • Het kan je ranking in Google, en dus je online vindbaarheid, flink verhogen.

Een gedegen zoekwoordenonderzoek is de basis van je online marketing strategie. Want wie via Google, of welke zoekmachine dan ook, meer websitebezoekers en klanten naar zijn website wil trekken, moet ook weten met welke zoektermen zij op zoek zijn naar jouw product of dienst. In dit artikel leggen we uit waarom het voor je online vindbaarheid zo belangrijk is om goed onderzoek te doen.

Wat is een zoekwoordenonderzoek?

Een zoekwoordenonderzoek, ofwel keyword research in het Engels, is een onderzoek dat je uitvoert om inzicht te krijgen in het zoekgedrag van je doelgroep. Het doel is om er achter te komen op welke woorden en zinnen (ook wel long tail genoemd) je klanten en prospecten zoeken. Wij durven eigenlijk wel te zeggen dat wie blogt (of vlogt) zonder zoekwoordenonderzoek eigenlijk met losse flodders schiet.

Lees ook ons artikel ‘Hoe kan ik nog betere blogs schrijven. 5 Tips’

De voordelen van een zoekwoordenonderzoek

Door keyword research te doen krijg je veel informatie die flink wat voordelen oplevert. Een aantal daarvan hebben we voor je op een rij gezet:

  • Het laat zien op welke wijze je doelgroep zoekt naar jouw diensten en/of producten;
  • Het geeft inzicht in hoe jij je content marketing in moet richten;
  • Door de resultaten van het onderzoek te implementeren in je webteksten verhoog je het verkeer naar je website;
  • Het verhoogt het aantal relevante bezoekers;
  • Het geeft inzicht in zoekintenties en zoekvolumes:
  • Het kan je ranking in Google, en dus je online vindbaarheid, flink verhogen.

Een gedegen zoekwoordenonderzoek is de basis van je online marketing strategie. Want wie via Google, of welke zoekmachine dan ook, meer websitebezoekers en klanten naar zijn website wil trekken, moet ook weten met welke zoektermen zij op zoek zijn naar jouw product of dienst. In dit artikel leggen we uit waarom het voor je online vindbaarheid zo belangrijk is om goed onderzoek te doen.

Wat is een zoekwoordenonderzoek?

Een zoekwoordenonderzoek, ofwel keyword research in het Engels, is een onderzoek dat je uitvoert om inzicht te krijgen in het zoekgedrag van je doelgroep. Het doel is om er achter te komen op welke woorden en zinnen (ook wel long tail genoemd) je klanten en prospecten zoeken. Wij durven eigenlijk wel te zeggen dat wie blogt (of vlogt) zonder zoekwoordenonderzoek eigenlijk met losse flodders schiet.

Lees ook ons artikel ‘Hoe kan ik nog betere blogs schrijven. 5 Tips’

De voordelen van een zoekwoordenonderzoek

Door keyword research te doen krijg je veel informatie die flink wat voordelen oplevert. Een aantal daarvan hebben we voor je op een rij gezet:

  • Het laat zien op welke wijze je doelgroep zoekt naar jouw diensten en/of producten;
  • Het geeft inzicht in hoe jij je content marketing in moet richten;
  • Door de resultaten van het onderzoek te implementeren in je webteksten verhoog je het verkeer naar je website;
  • Het verhoogt het aantal relevante bezoekers;
  • Het geeft inzicht in zoekintenties en zoekvolumes:
  • Het kan je ranking in Google, en dus je online vindbaarheid, flink verhogen.

Een gedegen zoekwoordenonderzoek is de basis van je online marketing strategie. Want wie via Google, of welke zoekmachine dan ook, meer websitebezoekers en klanten naar zijn website wil trekken, moet ook weten met welke zoektermen zij op zoek zijn naar jouw product of dienst. In dit artikel leggen we uit waarom het voor je online vindbaarheid zo belangrijk is om goed onderzoek te doen.

Wat is een zoekwoordenonderzoek?

Een zoekwoordenonderzoek, ofwel keyword research in het Engels, is een onderzoek dat je uitvoert om inzicht te krijgen in het zoekgedrag van je doelgroep. Het doel is om er achter te komen op welke woorden en zinnen (ook wel long tail genoemd) je klanten en prospecten zoeken. Wij durven eigenlijk wel te zeggen dat wie blogt (of vlogt) zonder zoekwoordenonderzoek eigenlijk met losse flodders schiet.

Lees ook ons artikel ‘Hoe kan ik nog betere blogs schrijven. 5 Tips’

De voordelen van een zoekwoordenonderzoek

Door keyword research te doen krijg je veel informatie die flink wat voordelen oplevert. Een aantal daarvan hebben we voor je op een rij gezet:

  • Het laat zien op welke wijze je doelgroep zoekt naar jouw diensten en/of producten;
  • Het geeft inzicht in hoe jij je content marketing in moet richten;
  • Door de resultaten van het onderzoek te implementeren in je webteksten verhoog je het verkeer naar je website;
  • Het verhoogt het aantal relevante bezoekers;
  • Het geeft inzicht in zoekintenties en zoekvolumes:
  • Het kan je ranking in Google, en dus je online vindbaarheid, flink verhogen.

Een gedegen zoekwoordenonderzoek is de basis van je online marketing strategie. Want wie via Google, of welke zoekmachine dan ook, meer websitebezoekers en klanten naar zijn website wil trekken, moet ook weten met welke zoektermen zij op zoek zijn naar jouw product of dienst. In dit artikel leggen we uit waarom het voor je online vindbaarheid zo belangrijk is om goed onderzoek te doen.

Wat is een zoekwoordenonderzoek?

Een zoekwoordenonderzoek, ofwel keyword research in het Engels, is een onderzoek dat je uitvoert om inzicht te krijgen in het zoekgedrag van je doelgroep. Het doel is om er achter te komen op welke woorden en zinnen (ook wel long tail genoemd) je klanten en prospecten zoeken. Wij durven eigenlijk wel te zeggen dat wie blogt (of vlogt) zonder zoekwoordenonderzoek eigenlijk met losse flodders schiet.

Lees ook ons artikel ‘Hoe kan ik nog betere blogs schrijven. 5 Tips’

De voordelen van een zoekwoordenonderzoek

Door keyword research te doen krijg je veel informatie die flink wat voordelen oplevert. Een aantal daarvan hebben we voor je op een rij gezet:

  • Het laat zien op welke wijze je doelgroep zoekt naar jouw diensten en/of producten;
  • Het geeft inzicht in hoe jij je content marketing in moet richten;
  • Door de resultaten van het onderzoek te implementeren in je webteksten verhoog je het verkeer naar je website;
  • Het verhoogt het aantal relevante bezoekers;
  • Het geeft inzicht in zoekintenties en zoekvolumes:
  • Het kan je ranking in Google, en dus je online vindbaarheid, flink verhogen.

Zelf een doen of liever uitbesteden?

Wil je zelf onderzoek doen? Dan kan dat met Google Search Console of met een van de tientallen andere online tools die op het internet te vinden zijn.

Wil je je zoekwoordenonderzoek uitbesteden aan een professional? Dan neemt Riumssen dit tijdrovende werkje graag uit handen. Bel naar 040-2110953 voor een geheel vrijblijvend gesprek, waarin we je graag uitleggen hoe je meer bezoekers naar je website kunt krijgen door middel van goede research. Een mail met een terugbelverzoek naar hello@riumssen.nl sturen mag natuurlijk ook altijd.

Ook zo’n interessante blog op je website? Neem vrijblijvend contact op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.