Content

Hoe kan ik nog betere blogs schrijven? 5 tips!

Leestijd: 3 minuten 01-06-2020
beter blogs schrijven Riumssen

Bloggen is een goede manier om aandacht voor je bedrijf te genereren en nieuwe klanten te werven. Wie veel blogt wordt al snel gezien als een autoriteit binnen zijn vakgebied. Hoe relevanter de blog, des te sneller zal een prospect geneigd zijn om contact met je kantoor op te nemen. Of nog beter, je product of dienst af te nemen. In deze blog geeft Riumssen vijf tips om jouw blogposts nog interessanter voor je (potentiële) klanten en Google te maken.

Met een goed geschreven blog komt je hoog in Google

Waar kun je het beste een lijk verbergen? Op pagina twee van Google. Een grapje, maar zeg nu zelf, klikt jij ooit door naar pagina twee? Het is daarom van belang dat de pagina’s van je website op pagina één van Google komen. Zorg er wel voor dat niet alleen de tekst van je blog perfect aansluit bij de vraagstelling van je (potentiële) klant, maar ook bijvoorbeeld de metatitel, metatekst en de opmaak van je pagina.

Lees ook onze blog: Teksten schrijven doe je zo. 7 tips!

5 tips om een goede blog te schrijven

  1. Houd het simpel
    Bedrijven die het hun lezer makkelijk maken om informatie op hun webite te vergaren hebben 86% meer kans op verkoop. Zorg daarom dat je blog eenvoudig te skimmen is. Verdeel de content in kleine blokken met pakkende koppen en maak lijstjes. Geef niet te veel details en laat technisch geneuzel achterwege.
  2. Stop met verkopen
    Geef je lezer relevante informatie en probeer hem niets te verkopen. Die beslissing neemt hij of zij zelf wel. Zorg wel dat de informatie op je website correct is. 50% van de bezoekers vertrekt als men merkt dat de info op een website niet klopt.
  3. Gebruik humor
    Neem jezelf en je bedrijf niet te serieus. Een grapje op zijn tijd mag altijd. Sterker nog; mensen haken snel af door droge, saaie, lange teksten. Wie op een natuurlijke manier informeert met humor, emotie en zelfspot houdt zijn lezer veel langer geïnteresseerd.

  1. Denk aan je doelgroep
    Jij kunt wel alle technische ins en outs van je product kennen. Je klant is vaak een leek en wil alleen een oplossing voor zijn probleem. Houd het daarom simpel en schrijf voor je doelgroep, niet voor je concullega’s. Je kunt de technische informatie nog altijd in bijvoorbeeld een infographic laten zien.
  2. Word een betere storyteller
    Mensen laten zich graag meenemen in je verhaal. Zorg er daarom voor dat je je doelgroep kent. Inspireer je lezers, raak ze en maak van hen de helden in het verhaal die het probleem zelf oplossen (door jou te bellen).

Blog schrijven uitbesteden

Jij als ondernemer hebt niet altijd zin, tijd of de capaciteit om regelmatig blogs te schrijven. Riumssen helpt je daar graag mee. Dus wel bloggen, maar niet schrijven? Neem dan contact met ons op. Wij kijken graag met je mee hoe we met relevante blogs meer aandacht en bereik kunt genereren voor jouw bedrijf.

Interesse?
Bel 040-2110953 of vul onderstaand contactformulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Ook zo’n interessante blog op je website? Neem vrijblijvend contact op