SEO

SEO: Hoe begin je met zoekmachine-optimalisatie?

Leestijd: 3 minuten

Het is niet voor niets dat we je allerlei vragen stellen over je doelgroep als je bij ons een website laat maken. Inspelen op hoe je doelgroep denkt is namelijk het uitgangspunt van je sitestructuur en design, maar ook van zoekmachine-optimalisatie (SEO). Want jij wilt toch ook dat men vanuit Google en Bing terechtkomt op jouw site? SEO is de manier om dit te bereiken. Daarover vertellen we je graag meer. 

Daarom denk je vanuit je doelgroep 

Je wilt toch de juiste mensen bereiken met je site? De eerste stap is zorgen dat je site helemaal voor jouw doelgroep is opgebouwd en ingericht. Met de juiste pagina’s, teksten, afbeeldingen en video’s. En die kun je ook allemaal optimaliseren, zodat ze eerder vertoond worden in de zoekmachines als mensen op bepaalde zoektermen zoeken. Je moet er alleen wel aan denken. 

Zoekmachines als Google en Bing waarderen het dat je vanuit je doelgroep denkt. Als je dit beter doet dan je concurrenten, dan eindig je hoger in de zoekresultaten. Dat levert je meer relevante bezoekers op. Dus dan wil je er best wat moeite voor doen, toch? 

Techniek staat voorop 

Het allerbelangrijkste is dat je site technisch goed gebouwd is. Zo krijgt iedere bezoeker de beste ervaring en dat is precies wat zoekmachines waarderen. Een snelle site, waar niemand onnodig hoeft te wachten tot de content verschijnt. Bij de techniek begint je SEO-traject dus al. Wij zorgen dat we er rekening mee houden in het hele traject. Van strategie, vormgeving en development tot hosting, onderhoud en beheer en invulling (content). Alles draagt namelijk bij aan een betere vindbaarheid. 

De juiste content voor SEO 

Even belangrijk is de content die je op je site plaatst. Schrijf interessante, maar vooral relevante teksten over onderwerpen die passen bij de wensen van je doelgroep. Hoe makkelijker het voor de zoekmachines is om te bepalen wanneer ze jouw pagina’s moeten tonen, hoe beter. Dus gebruik je in je teksten ook de zoekwoorden die je doelgroep gebruikt. Daar helpen wij je graag bij. 

Betere SEO = meer omzet 

Als je site goed gevonden wordt in de zoekmachines, bereik je een grotere of relevantere doelgroep. Daarmee groeit ook de kans dat deze mensen is bij je kopen. Betere SEO staat dan ook gelijk aan meer omzet. En je hoeft er niet eens voor te adverteren! 

Het vervolg: continu optimaliseren 

Eigenlijk ben je nooit klaar met SEO. Je bent toch continu bezig met verversen van je content en het uitbreiden en optimaliseren van je site? Die site is nooit af. Achterover leunen is dan ook stilstaan. Gelukkig doe je vaak al automatisch aan SEO, doordat je goed hebt nagedacht welke pagina of welk blog je gaat plaatsen, over welk onderwerp en voor welke doelgroep. Ook fijn: SEO is van toepassing op elke fase van de customer journey. Je bent er dus altijd mee bezig. 

Het kan lijken alsof dit allemaal heel ingewikkeld is. Maar dat hoeft niet. Wij staan naast je om je te helpen op elk gebied. Wij houden bij het bouwen van je website al rekening met de zoekmachines. Want we denken altijd aan je doelgroep en dat is het vertrekpunt van SEO. 

Wil je jouw website optimaliseren, maar weet je niet waar je moet beginnen? Serge en zijn team van specialisten helpen je om stap voor stap je resultaten te verbeteren. 

Ook zo’n interessante blog op je website? Neem vrijblijvend contact op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.