Van Spreuwel Transport is een logistieke dienstverlener die werkt voor gerenommeerde opdrachtgevers, in diverse sectoren, zoals technische groothandels, leveranciers van sportmaterialen, groothandelaren in sanitair, vele internetwinkels en Brainport-gerelateerde bedrijven. Toen er een nieuwe website moest komen, schoot Riumssen te hulp. Mede-eigenaar Frank van Spreuwel vertelt hoe hij in contact kwam met Riumssen en hoe een persoonlijke klik leidt tot een goede samenwerking.
Familiebedrijf sinds 1992
De vader van Frank van Spreuwel begon het bedrijf in 1992. Inmiddels heeft de tweede generatie het transportbedrijf overgenomen. Er is veel veranderd in de loop der jaren, vertelt Frank: ‘We zijn gegroeid van 11 auto’s in 2000 naar circa 150 stuks in 2023. Dat hebben we kunnen doen doordat we fijne, prettige klanten hebben waarmee we van beide kanten proberen om een langdurige relatie op te bouwen. Dat lukt aardig. Omdat we in de Brainport area gevestigd zijn, gaan we ook automatisch mee in de groei die de bedrijven daar meemaken. We rijden bijvoorbeeld voor HQ Pack, Prodrive Technologies en VDL Groep. Soms willen we sneller groeien dan mogelijk is, zoals met onze warehouses. De ambtelijke molen is dan wel eens frustrerend.’
Vanaf 1 juli 1995 is Frank zelf fulltime begonnen binnen het familiebedrijf, na zijn dienstplicht en een tweejarig contract bij Defensie. Daarvoor was hij in de weekenden al aan het helpen met allerlei klussen. Overigens haalde hij zijn C-rijbewijs pas in november 1996. Tegenwoordig werkt er meer familie, aldus Frank: ‘Onze zoon en dochter werken in de weekenden en vakanties, als het uitkomt. Dat geldt ook voor twee zoons van mijn broer. Mijn vrouw regelt de personeelszaken. Van mijn drie broers werken de oudste en de jongste broer ook in het bedrijf. En daarnaast nog een nichtje en een neef. Zo zijn er heel wat Van Spreuwels actief hier!’
Een echte klik
Frank kwam in contact met Riumssen via ict- bedrijf OBI Automatisering, een andere klant van het bureau: ‘Onze site moest vernieuwd worden en daar hadden we hulp bij nodig. Aangezien OBI al vanaf hun oprichting onze IT-partner is, leek dat me een goede partij om eens aan te kloppen of ze iemand wisten die ons verder kon helpen. Dat wisten ze wel: Riumssen. Tijdens de gesprekken met Serge werd duidelijk dat wij een persoonlijke klik hadden. Natuurlijk moet je dan altijd nog afwachten of je verwachtingen werkelijkheid worden, maar dat is wel gebeurd.’
Een site zelf maken was voor Frank een brug te ver, maar vertellen hoe hij het wilde hebben, dat lukte wel! ‘Ik hoef hem gelukkig niet zelf te bouwen, maar ik weet wel precies wat ik qua teksten en foto’s wil. Daar heb ik gelukkig invloed op. Dat verliep heel soepel. Vooral de afspraak met de fotograaf was erg leuk. Daar hebben we een mooie zaterdag mee gehad. Een deel van onze kracht is dat we ons niet anders voordoen dan we zijn. Dat zie je aan die foto’s. Onze zoon Stan was fotomodel en ik heb zelf de auto’s neergezet zoals ik ze wilde hebben. Naderhand kwam de fotograaf nog een keer terug om een wat extra foto’s te maken. Er was een prettige wisselwerking.’
Samen een klap erop geven
Naast een website bouwen, ontwerpen, hosten en beheren heeft Riumssen dus ook de content gerealiseerd en de fotoshoot geregeld. Het akkoord op het ontwerp voor de site gaf Frank toen hij op vakantie was: ‘Tja, ik regel ook gewoon andere zaken als ik op vakantie ben, dus dit kon ik ook makkelijk op afstand regelen. Ook dat komt van twee kanten overigens, want Serge reageert snel op vragen of verzoeken, ook in het weekend. Dat is precies zoals ik het prettig vind. Voordat we live zijn gegaan met de site ben ik langsgegaan bij Riumssen op kantoor en zijn we er samen nog een keer doorheen gelopen. En als het goed is, is het goed. Hij is duidelijk, de juiste informatie staat erop en dus gaven we er samen een klap op.’