Vragen stellen die je verder helpen, daar gaat het om als ondernemer. Dat geldt zeker wanneer het tijd is om je oude website te vernieuwen, omdat hij niet meer past bij je bedrijf of doelgroep. Of als je een eerste website wilt laten maken voor je nieuwe product, dienst of bedrijf. Maar welke vragen stel je aan jezelf en aan je webbouwer om tot de gewenste conversie te komen? Daarover vertellen we je graag meer.
Het doel van je website moet duidelijk zijn
Meestal is het doel van een website geld verdienen, direct of indirect. Zorg dat je vooraf de processen definieert die hiervoor zorgen. En vooral dat de bezoekers van je site zo makkelijk mogelijk kunnen converteren naar klanten. Waarvoor komen je bezoekers naar je website? Is het een saleskanaal of meer indirect voor leads of informatie? Misschien gaat het je wel vooral om het invullen van vacatures.
Hoe dan ook: je doelgroep moet bij jou zijn. Wees daar helder in. Welk probleem los jij voor ze op? Geef ze dat antwoord zo snel en duidelijk mogelijk. Dan bereikt iedereen het gewenste doel. Daar denken wij graag over mee.
Je website moet passen bij jou én je doelgroep
Ken je dat, van die grijze-muizen-bedrijven die roepen dat ze jong en dynamisch zijn? Dat werkt niet, want het is ongeloofwaardig. Samen met jou zorgen we er daarom voor dat je een website op maat krijgt die qua uitstraling precies past bij jouw bedrijf of merk. Maar ook bij je doelgroep, want die moet zich wel thuis voelen op de nieuwe site. Dat doe je door een passend design en de juiste indeling te kiezen. Wij zorgen ervoor dat jouw bezoekers eenvoudig kunnen vinden wat ze zoeken. Want dát levert de conversie op die jij als ondernemer wilt.
Staan je mensen centraal of alleen je pand?
Deze komen we in de praktijk vaak tegen: een foto van het bedrijfspand bij ‘Over ons’. Terwijl dat niet is wat je bezoekers daar willen zien. Oké, op je contactpagina past een foto van je pand wel. Maar ‘Over ons’ hoort een menselijke pagina te zijn. Met foto’s van jou en je medewerkers, inclusief een verhaal over jullie bedrijf. Je stelt jezelf in privésituaties toch ook niet voor met een foto van je huis?
Dit is de meest bezochte pagina voor veel websites! Vertel over je visie en waarom je de juiste partij bent voor de lezer. Dankzij je netwerk, je mensen en de manier waarop je te werk gaat.
Klopt het technisch allemaal?
Dit is een lastige, want het is nogal complex om de code van je nieuwe website te doorgronden. Maar wat je wél kunt doen, is checken of de website snel laadt en geen achterhaalde, trage spaghetticode bevat. Daar zijn handige tools voor, zoals PageSpeed Insights, die wij zelf ook gebruiken om onze websites te testen voor we ze opleveren.
Je hoeft alleen maar een url in te voeren en je ziet hoe het technisch in elkaar zit. Dat houdt ons scherp.
Maar hoe begin je dan?
Het kan lijken alsof dit allemaal heel ingewikkeld is. Maar dat hoeft niet. Wij staan naast je om je te helpen op elk gebied. Wij maken een compleet nieuwe website voor je die precies vertelt wie jullie zijn, wat jullie doen en welke problemen jullie oplossen voor jullie klanten. Wij zorgen voor strategie, vormgeving, development, hosting, onderhoud en beheer en invulling (content). Daarna kun je nog bij ons terecht voor SEO, online marketing en social media, want bij livegang begint het pas echt.
Wil je een nieuwe website, maar weet je niet waar je moet beginnen? Serge en zijn team van specialisten helpen je van de start tot een fantastisch eindproduct.