Content

Hoeveel content moet ik creëren om goed zichtbaar online te zijn?

Leestijd: 3 minuten
zichtbaar online Riumssen

Antwoord op bovenstaande vraag: zoveel mogelijk! Als ondernemer wil je natuurlijk dat zoveel mogelijk mensen je bedrijf kennen. In iedere geval iedereen uit je doelgroep. Maar hoe krijg je dat voor elkaar en hoeveel stukken content zijn genoeg?

Zijn 120 stukken content per maand genoeg voor je online zichtbaarheid?

Van het getal 120 schrik je natuurlijk. De hoeveelheid content die een bedrijf kan creëren scheelt natuurlijk per branche. Zo zal een kledingmerk misschien wel meer dan 120 uitingen per maand online plaatsen. Zij slingeren dagelijks wellicht meer dan twintig stukken content online, terwijl een metaalbedrijf er één per week plaatst. Wat belangrijk is is dat de content relevant is voor je doelgroep en dat je niet verkoopt maar waardevolle informatie geeft.

Waar moet goede content aan voldoen?

Goede content voldoet minimaal aan de volgende punten:

  • Het voldoet aan de vraag van de doelgroep;
  • Goede content geeft oplossingen voor een probleem;
  • Het beloont je lezer/kijker met nieuwe inzichten en/of nieuwe kennis;
  • Goede content is eenvoudig te begrijpen.

Lappen tekst zonder veel witregels, taalfouten, slechte foto’s en vloekende kleuren zijn uiteraard uit den boze.

Meer zichtbaarheid = meer omzet

Wie door relevante content goed zichtbaar online is kan onder andere rekenen op:

  • Meer contact momenten
    Iedere keer dat een (potentiële) klant je ziet is een klein contactmomentje.
  • Meer leads
    Prospecten leren je kennen en zullen daardoor eerder geneigd zijn om je te bellen of je te woord te staan als jij hen belt.
  • Meer verkoop aan bestaande klanten
    Door meer content te creëren zul je je bestaande klanten ook veel beter informeren over alle producten of diensten die je bedrijf te bieden heeft.

De spreuk ‘meer content = meer omzet’ is uiteraard een wat gechargeerde uitspraak, maar één ding is zeker; bedrijven die niet met content bezig zijn worden online niet gezien en zullen door hun concurrenten links en rechts ingehaald worden.

Lees ook het artikel ‘Meer content, meer omzet!

Antwoord op bovenstaande vraag: zoveel mogelijk! Als ondernemer wil je natuurlijk dat zoveel mogelijk mensen je bedrijf kennen. In iedere geval iedereen uit je doelgroep. Maar hoe krijg je dat voor elkaar en hoeveel stukken content zijn genoeg?

Zijn 120 stukken content per maand genoeg voor je online zichtbaarheid?

Van het getal 120 schrik je natuurlijk. De hoeveelheid content die een bedrijf kan creëren scheelt natuurlijk per branche. Zo zal een kledingmerk misschien wel meer dan 120 uitingen per maand online plaatsen. Zij slingeren dagelijks wellicht meer dan twintig stukken content online, terwijl een metaalbedrijf er één per week plaatst. Wat belangrijk is is dat de content relevant is voor je doelgroep en dat je niet verkoopt maar waardevolle informatie geeft.

Waar moet goede content aan voldoen?

Goede content voldoet minimaal aan de volgende punten:

  • Het voldoet aan de vraag van de doelgroep;
  • Goede content geeft oplossingen voor een probleem;
  • Het beloont je lezer/kijker met nieuwe inzichten en/of nieuwe kennis;
  • Goede content is eenvoudig te begrijpen.

Lappen tekst zonder veel witregels, taalfouten, slechte foto’s en vloekende kleuren zijn uiteraard uit den boze.

Meer zichtbaarheid = meer omzet

Wie door relevante content goed zichtbaar online is kan onder andere rekenen op:

  • Meer contact momenten
    Iedere keer dat een (potentiële) klant je ziet is een klein contactmomentje.
  • Meer leads
    Prospecten leren je kennen en zullen daardoor eerder geneigd zijn om je te bellen of je te woord te staan als jij hen belt.
  • Meer verkoop aan bestaande klanten
    Door meer content te creëren zul je je bestaande klanten ook veel beter informeren over alle producten of diensten die je bedrijf te bieden heeft.

De spreuk ‘meer content = meer omzet’ is uiteraard een wat gechargeerde uitspraak, maar één ding is zeker; bedrijven die niet met content bezig zijn worden online niet gezien en zullen door hun concurrenten links en rechts ingehaald worden.

Lees ook het artikel ‘Meer content, meer omzet!

Antwoord op bovenstaande vraag: zoveel mogelijk! Als ondernemer wil je natuurlijk dat zoveel mogelijk mensen je bedrijf kennen. In iedere geval iedereen uit je doelgroep. Maar hoe krijg je dat voor elkaar en hoeveel stukken content zijn genoeg?

Zijn 120 stukken content per maand genoeg voor je online zichtbaarheid?

Van het getal 120 schrik je natuurlijk. De hoeveelheid content die een bedrijf kan creëren scheelt natuurlijk per branche. Zo zal een kledingmerk misschien wel meer dan 120 uitingen per maand online plaatsen. Zij slingeren dagelijks wellicht meer dan twintig stukken content online, terwijl een metaalbedrijf er één per week plaatst. Wat belangrijk is is dat de content relevant is voor je doelgroep en dat je niet verkoopt maar waardevolle informatie geeft.

Waar moet goede content aan voldoen?

Goede content voldoet minimaal aan de volgende punten:

  • Het voldoet aan de vraag van de doelgroep;
  • Goede content geeft oplossingen voor een probleem;
  • Het beloont je lezer/kijker met nieuwe inzichten en/of nieuwe kennis;
  • Goede content is eenvoudig te begrijpen.

Lappen tekst zonder veel witregels, taalfouten, slechte foto’s en vloekende kleuren zijn uiteraard uit den boze.

Meer zichtbaarheid = meer omzet

Wie door relevante content goed zichtbaar online is kan onder andere rekenen op:

  • Meer contact momenten
    Iedere keer dat een (potentiële) klant je ziet is een klein contactmomentje.
  • Meer leads
    Prospecten leren je kennen en zullen daardoor eerder geneigd zijn om je te bellen of je te woord te staan als jij hen belt.
  • Meer verkoop aan bestaande klanten
    Door meer content te creëren zul je je bestaande klanten ook veel beter informeren over alle producten of diensten die je bedrijf te bieden heeft.

De spreuk ‘meer content = meer omzet’ is uiteraard een wat gechargeerde uitspraak, maar één ding is zeker; bedrijven die niet met content bezig zijn worden online niet gezien en zullen door hun concurrenten links en rechts ingehaald worden.

Lees ook het artikel ‘Meer content, meer omzet!

Maak jouw bedrijf ook beter zichtbaar online

De meeste bedrijven doen nog veel te weinig aan hun online zichtbaarheid. Misschien is het nu wel de tijd om te beginnen met het creëren van content en het over het wereldwijde web te verspreiden via je website, socialmediakanalen en mailinglist.

Mocht je er niet uitkomen of er geen tijd voor hebben? Riumssen helpt je graag met het creëren van content. Of het nu gaat om video, foto’s of teksten en of het nu gaat om één of 40 stukken per maand; wij zorgen dat het geregeld wordt.

Vul onderstaand contactformulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op. Of bel 040-2110953 als je nog sneller geholpen wilt worden.

Ook zo’n interessante blog op je website? Neem vrijblijvend contact op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.