Content marketing? Wat is dat nu weer? Hoe vaak mij deze vraag afgelopen jaar, sinds de start van Riumssen, is gesteld, is niet op twee handen te tellen. Daarom probeer ik in deze blog op een eenvoudige manier uit te leggen wat content marketing nu eigenlijk is.

Contentmarketing. De definitie.

Volgens het Content Marketing Institute (CMI) is de definitie van contentmarketing:

A strategic marketing approach focused on creating and distributing valuable, relevant, and consistent content to attract and retain a clearly-defined audience — and, ultimately, to drive profitable customer action.

Vrij vertaald:

Een strategische marktbenadering gericht op het creëren en distribueren van een waardevolle en relevante stroom content. Het doel is om door middel van een constante stroom informatie een gespecificeerde doelgroep aan te spreken. Het einddoel is om deze doelgroep tot koop over te laten gaan.

Met andere woorden. Content marketing is relevante content (tekst, audio of beeld), op het juiste moment, via het juiste kanaal (social media, magazine, radio, tv, blog), bij de juiste doelgroep zien te krijgen. Met als uitgangspunt de doelgroep tot koop aan te zetten.

Voorbeeld

Een t-shirtlabel, dat zich richt op alternatieve jongeren, heeft een nieuwe zomercollectie. Het bedrijf heeft het jaar daarvoor al enkele videoclips geproduceerd op Lowlands (relevante content). Te zien is hoe getatoeëerde modellen zich vermaken bij ruige rockbands (juiste doelgroep). De clips worden verspreid via Facebook, Snapchat en Instagram (juiste kanaal). Uiteraard is men al in maart begonnen met de acties. Ruim voor de start van het festivalseizoen (juiste tijdstip).

Optelsom

Content marketing is dus niet alleen het schrijven van een tekst of het plaatsen van een filmpje op Facebook. Al met al is het de optelsom van het creëren en distribueren van relevante content op de juiste plek, op het juiste tijdstip en naar de juiste groep mensen. En laat dat nou net datgene zijn waar Riumssen goed in is.

Wil je meer weten over content marketing of hoe Riumssen jou bedrijf kan helpen met het maken van een website, relatiemagazine of met het beheren van de social media neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op Bel 040 – 211 09 53, mail naar hello@riumssen.nl of vul het contactformulier in.

Meer weten? Vul het contactformulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Naam *

E-mailadres *

Telefoon *

Uw wensen *