Website

7 tips voor de perfecte landingspagina

Leestijd: 3 minuten
Perfecte landingspagina Riumssen

Een landingspagina is een pagina op je website waarnaar verwezen wordt vanuit je advertenties op andere websites, social media of Google Ads. Het doel van een landingspagina is om voor meer conversie te zorgen. In dit artikel 7 tips voor de perfecte landingspagina.

1. Zorg dat je waardepropositie bovenaan staat

De aandachtsboog van je bezoeker is even groot als die van een fruitvlieg. Ziet hij niet meteen wat je te bieden hebt, ben je zijn aandacht kwijt en is hij verdwenen. Zorg dus dat je headline vertelt waar je hen mee kan helpen. Uit onderzoek blijkt dat 8 van de 10 mensen headlines leest en maar 2 van de tien de rest van de tekst van een landingspagina. Zorg er dus voor dat je headline kort en brutaal is en een statement maakt.

2. Zorg voor een visueel aandachtspunt

Als een bezoeker je headline eenmaal heeft gelezen wil je dat hij zijn aandacht op de pagina houdt. Dat kun je doen met een aantrekkelijk foto, video of illustratie. Hoe pakkender de visual hoe meer de bezoeker geneigd is om door te lezen.

3. Maak een overzicht van de functies en voordelen van jouw product of dienst

Als je niets vertelt over de functies van jouw diensten of producten dan zal de conversie laag zijn. Toch is het benoemen van de voordelen het meest belangrijk. De voordelen van jouw product of dienst zijn namelijk de oplossing van het probleem van de bezoeker. Zorg ervoor dat je teksten zo geschreven zijn dat je doelgroep meteen de oplossing voor hun problemen in jouw tekst leest.

4. Plaats maar één duidelijke call-to-action

Door maar één centrale call-to-action te plaatsen na je headline, visueel aandachtspunt en functies en voordelen is de potentiele klant beter geïnformeerd en meer geneigd om je product of dienst aan te schaffen. Plaats je te veel call-to-actions dan heb je kans dat de klant afhaakt. En dat zou toch jammer zijn.

Lees ook het artikel ‘SEO of SEA? Sprint of marathon?’

Een landingspagina is een pagina op je website waarnaar verwezen wordt vanuit je advertenties op andere websites, social media of Google Ads. Het doel van een landingspagina is om voor meer conversie te zorgen. In dit artikel 7 tips voor de perfecte landingspagina.

1. Zorg dat je waardepropositie bovenaan staat

De aandachtsboog van je bezoeker is even groot als die van een fruitvlieg. Ziet hij niet meteen wat je te bieden hebt, ben je zijn aandacht kwijt en is hij verdwenen. Zorg dus dat je headline vertelt waar je hen mee kan helpen. Uit onderzoek blijkt dat 8 van de 10 mensen headlines leest en maar 2 van de tien de rest van de tekst van een landingspagina. Zorg er dus voor dat je headline kort en brutaal is en een statement maakt.

2. Zorg voor een visueel aandachtspunt

Als een bezoeker je headline eenmaal heeft gelezen wil je dat hij zijn aandacht op de pagina houdt. Dat kun je doen met een aantrekkelijk foto, video of illustratie. Hoe pakkender de visual hoe meer de bezoeker geneigd is om door te lezen.

3. Maak een overzicht van de functies en voordelen van jouw product of dienst

Als je niets vertelt over de functies van jouw diensten of producten dan zal de conversie laag zijn. Toch is het benoemen van de voordelen het meest belangrijk. De voordelen van jouw product of dienst zijn namelijk de oplossing van het probleem van de bezoeker. Zorg ervoor dat je teksten zo geschreven zijn dat je doelgroep meteen de oplossing voor hun problemen in jouw tekst leest.

4. Plaats maar één duidelijke call-to-action

Door maar één centrale call-to-action te plaatsen na je headline, visueel aandachtspunt en functies en voordelen is de potentiele klant beter geïnformeerd en meer geneigd om je product of dienst aan te schaffen. Plaats je te veel call-to-actions dan heb je kans dat de klant afhaakt. En dat zou toch jammer zijn.

Lees ook het artikel ‘SEO of SEA? Sprint of marathon?’

Een landingspagina is een pagina op je website waarnaar verwezen wordt vanuit je advertenties op andere websites, social media of Google Ads. Het doel van een landingspagina is om voor meer conversie te zorgen. In dit artikel 7 tips voor de perfecte landingspagina.

1. Zorg dat je waardepropositie bovenaan staat

De aandachtsboog van je bezoeker is even groot als die van een fruitvlieg. Ziet hij niet meteen wat je te bieden hebt, ben je zijn aandacht kwijt en is hij verdwenen. Zorg dus dat je headline vertelt waar je hen mee kan helpen. Uit onderzoek blijkt dat 8 van de 10 mensen headlines leest en maar 2 van de tien de rest van de tekst van een landingspagina. Zorg er dus voor dat je headline kort en brutaal is en een statement maakt.

2. Zorg voor een visueel aandachtspunt

Als een bezoeker je headline eenmaal heeft gelezen wil je dat hij zijn aandacht op de pagina houdt. Dat kun je doen met een aantrekkelijk foto, video of illustratie. Hoe pakkender de visual hoe meer de bezoeker geneigd is om door te lezen.

3. Maak een overzicht van de functies en voordelen van jouw product of dienst

Als je niets vertelt over de functies van jouw diensten of producten dan zal de conversie laag zijn. Toch is het benoemen van de voordelen het meest belangrijk. De voordelen van jouw product of dienst zijn namelijk de oplossing van het probleem van de bezoeker. Zorg ervoor dat je teksten zo geschreven zijn dat je doelgroep meteen de oplossing voor hun problemen in jouw tekst leest.

4. Plaats maar één duidelijke call-to-action

Door maar één centrale call-to-action te plaatsen na je headline, visueel aandachtspunt en functies en voordelen is de potentiele klant beter geïnformeerd en meer geneigd om je product of dienst aan te schaffen. Plaats je te veel call-to-actions dan heb je kans dat de klant afhaakt. En dat zou toch jammer zijn.

Lees ook het artikel ‘SEO of SEA? Sprint of marathon?’

Een landingspagina is een pagina op je website waarnaar verwezen wordt vanuit je advertenties op andere websites, social media of Google Ads. Het doel van een landingspagina is om voor meer conversie te zorgen. In dit artikel 7 tips voor de perfecte landingspagina.

1. Zorg dat je waardepropositie bovenaan staat

De aandachtsboog van je bezoeker is even groot als die van een fruitvlieg. Ziet hij niet meteen wat je te bieden hebt, ben je zijn aandacht kwijt en is hij verdwenen. Zorg dus dat je headline vertelt waar je hen mee kan helpen. Uit onderzoek blijkt dat 8 van de 10 mensen headlines leest en maar 2 van de tien de rest van de tekst van een landingspagina. Zorg er dus voor dat je headline kort en brutaal is en een statement maakt.

2. Zorg voor een visueel aandachtspunt

Als een bezoeker je headline eenmaal heeft gelezen wil je dat hij zijn aandacht op de pagina houdt. Dat kun je doen met een aantrekkelijk foto, video of illustratie. Hoe pakkender de visual hoe meer de bezoeker geneigd is om door te lezen.

3. Maak een overzicht van de functies en voordelen van jouw product of dienst

Als je niets vertelt over de functies van jouw diensten of producten dan zal de conversie laag zijn. Toch is het benoemen van de voordelen het meest belangrijk. De voordelen van jouw product of dienst zijn namelijk de oplossing van het probleem van de bezoeker. Zorg ervoor dat je teksten zo geschreven zijn dat je doelgroep meteen de oplossing voor hun problemen in jouw tekst leest.

4. Plaats maar één duidelijke call-to-action

Door maar één centrale call-to-action te plaatsen na je headline, visueel aandachtspunt en functies en voordelen is de potentiele klant beter geïnformeerd en meer geneigd om je product of dienst aan te schaffen. Plaats je te veel call-to-actions dan heb je kans dat de klant afhaakt. En dat zou toch jammer zijn.

Lees ook het artikel ‘SEO of SEA? Sprint of marathon?’

Een landingspagina is een pagina op je website waarnaar verwezen wordt vanuit je advertenties op andere websites, social media of Google Ads. Het doel van een landingspagina is om voor meer conversie te zorgen. In dit artikel 7 tips voor de perfecte landingspagina.

1. Zorg dat je waardepropositie bovenaan staat

De aandachtsboog van je bezoeker is even groot als die van een fruitvlieg. Ziet hij niet meteen wat je te bieden hebt, ben je zijn aandacht kwijt en is hij verdwenen. Zorg dus dat je headline vertelt waar je hen mee kan helpen. Uit onderzoek blijkt dat 8 van de 10 mensen headlines leest en maar 2 van de tien de rest van de tekst van een landingspagina. Zorg er dus voor dat je headline kort en brutaal is en een statement maakt.

2. Zorg voor een visueel aandachtspunt

Als een bezoeker je headline eenmaal heeft gelezen wil je dat hij zijn aandacht op de pagina houdt. Dat kun je doen met een aantrekkelijk foto, video of illustratie. Hoe pakkender de visual hoe meer de bezoeker geneigd is om door te lezen.

3. Maak een overzicht van de functies en voordelen van jouw product of dienst

Als je niets vertelt over de functies van jouw diensten of producten dan zal de conversie laag zijn. Toch is het benoemen van de voordelen het meest belangrijk. De voordelen van jouw product of dienst zijn namelijk de oplossing van het probleem van de bezoeker. Zorg ervoor dat je teksten zo geschreven zijn dat je doelgroep meteen de oplossing voor hun problemen in jouw tekst leest.

4. Plaats maar één duidelijke call-to-action

Door maar één centrale call-to-action te plaatsen na je headline, visueel aandachtspunt en functies en voordelen is de potentiele klant beter geïnformeerd en meer geneigd om je product of dienst aan te schaffen. Plaats je te veel call-to-actions dan heb je kans dat de klant afhaakt. En dat zou toch jammer zijn.

Lees ook het artikel ‘SEO of SEA? Sprint of marathon?’

Een landingspagina is een pagina op je website waarnaar verwezen wordt vanuit je advertenties op andere websites, social media of Google Ads. Het doel van een landingspagina is om voor meer conversie te zorgen. In dit artikel 7 tips voor de perfecte landingspagina.

1. Zorg dat je waardepropositie bovenaan staat

De aandachtsboog van je bezoeker is even groot als die van een fruitvlieg. Ziet hij niet meteen wat je te bieden hebt, ben je zijn aandacht kwijt en is hij verdwenen. Zorg dus dat je headline vertelt waar je hen mee kan helpen. Uit onderzoek blijkt dat 8 van de 10 mensen headlines leest en maar 2 van de tien de rest van de tekst van een landingspagina. Zorg er dus voor dat je headline kort en brutaal is en een statement maakt.

2. Zorg voor een visueel aandachtspunt

Als een bezoeker je headline eenmaal heeft gelezen wil je dat hij zijn aandacht op de pagina houdt. Dat kun je doen met een aantrekkelijk foto, video of illustratie. Hoe pakkender de visual hoe meer de bezoeker geneigd is om door te lezen.

3. Maak een overzicht van de functies en voordelen van jouw product of dienst

Als je niets vertelt over de functies van jouw diensten of producten dan zal de conversie laag zijn. Toch is het benoemen van de voordelen het meest belangrijk. De voordelen van jouw product of dienst zijn namelijk de oplossing van het probleem van de bezoeker. Zorg ervoor dat je teksten zo geschreven zijn dat je doelgroep meteen de oplossing voor hun problemen in jouw tekst leest.

4. Plaats maar één duidelijke call-to-action

Door maar één centrale call-to-action te plaatsen na je headline, visueel aandachtspunt en functies en voordelen is de potentiele klant beter geïnformeerd en meer geneigd om je product of dienst aan te schaffen. Plaats je te veel call-to-actions dan heb je kans dat de klant afhaakt. En dat zou toch jammer zijn.

Lees ook het artikel ‘SEO of SEA? Sprint of marathon?’

Een landingspagina is een pagina op je website waarnaar verwezen wordt vanuit je advertenties op andere websites, social media of Google Ads. Het doel van een landingspagina is om voor meer conversie te zorgen. In dit artikel 7 tips voor de perfecte landingspagina.

1. Zorg dat je waardepropositie bovenaan staat

De aandachtsboog van je bezoeker is even groot als die van een fruitvlieg. Ziet hij niet meteen wat je te bieden hebt, ben je zijn aandacht kwijt en is hij verdwenen. Zorg dus dat je headline vertelt waar je hen mee kan helpen. Uit onderzoek blijkt dat 8 van de 10 mensen headlines leest en maar 2 van de tien de rest van de tekst van een landingspagina. Zorg er dus voor dat je headline kort en brutaal is en een statement maakt.

2. Zorg voor een visueel aandachtspunt

Als een bezoeker je headline eenmaal heeft gelezen wil je dat hij zijn aandacht op de pagina houdt. Dat kun je doen met een aantrekkelijk foto, video of illustratie. Hoe pakkender de visual hoe meer de bezoeker geneigd is om door te lezen.

3. Maak een overzicht van de functies en voordelen van jouw product of dienst

Als je niets vertelt over de functies van jouw diensten of producten dan zal de conversie laag zijn. Toch is het benoemen van de voordelen het meest belangrijk. De voordelen van jouw product of dienst zijn namelijk de oplossing van het probleem van de bezoeker. Zorg ervoor dat je teksten zo geschreven zijn dat je doelgroep meteen de oplossing voor hun problemen in jouw tekst leest.

4. Plaats maar één duidelijke call-to-action

Door maar één centrale call-to-action te plaatsen na je headline, visueel aandachtspunt en functies en voordelen is de potentiele klant beter geïnformeerd en meer geneigd om je product of dienst aan te schaffen. Plaats je te veel call-to-actions dan heb je kans dat de klant afhaakt. En dat zou toch jammer zijn.

Lees ook het artikel ‘SEO of SEA? Sprint of marathon?’

Een landingspagina is een pagina op je website waarnaar verwezen wordt vanuit je advertenties op andere websites, social media of Google Ads. Het doel van een landingspagina is om voor meer conversie te zorgen. In dit artikel 7 tips voor de perfecte landingspagina.

1. Zorg dat je waardepropositie bovenaan staat

De aandachtsboog van je bezoeker is even groot als die van een fruitvlieg. Ziet hij niet meteen wat je te bieden hebt, ben je zijn aandacht kwijt en is hij verdwenen. Zorg dus dat je headline vertelt waar je hen mee kan helpen. Uit onderzoek blijkt dat 8 van de 10 mensen headlines leest en maar 2 van de tien de rest van de tekst van een landingspagina. Zorg er dus voor dat je headline kort en brutaal is en een statement maakt.

2. Zorg voor een visueel aandachtspunt

Als een bezoeker je headline eenmaal heeft gelezen wil je dat hij zijn aandacht op de pagina houdt. Dat kun je doen met een aantrekkelijk foto, video of illustratie. Hoe pakkender de visual hoe meer de bezoeker geneigd is om door te lezen.

3. Maak een overzicht van de functies en voordelen van jouw product of dienst

Als je niets vertelt over de functies van jouw diensten of producten dan zal de conversie laag zijn. Toch is het benoemen van de voordelen het meest belangrijk. De voordelen van jouw product of dienst zijn namelijk de oplossing van het probleem van de bezoeker. Zorg ervoor dat je teksten zo geschreven zijn dat je doelgroep meteen de oplossing voor hun problemen in jouw tekst leest.

4. Plaats maar één duidelijke call-to-action

Door maar één centrale call-to-action te plaatsen na je headline, visueel aandachtspunt en functies en voordelen is de potentiele klant beter geïnformeerd en meer geneigd om je product of dienst aan te schaffen. Plaats je te veel call-to-actions dan heb je kans dat de klant afhaakt. En dat zou toch jammer zijn.

Lees ook het artikel ‘SEO of SEA? Sprint of marathon?’

  1. 5. Laat reviews of testimonials zien

    Mensen houden ervan om recensies en testimonials te lezen. Door deze op je landingspagina te plaatsen kan een bezoeker nog beter aanvoelen of hij jouw product of dienst wil aanschaffen.

    6. Geef een garantie

    Als men het gevoel heeft dat er weinig risico’s zijn verbonden aan het klikken op de call-to-action, zal men veel sneller geneigd zijn tot actie. Laat zien dat je niet bang bent om voor je klanten door het vuur te gaan.

    7. Doe aan storytelling op je landingspagina

    Laat je bezoekers meevoeren in het verhaal van jou of je organisatie. Zorg dat ze zich herkennen en mee laten voeren in jouw verhaal, zodat ze nog makkelijker op die call-to-action-button klikken.

    Wilt je je landingspagina (nog) beter laten converteren?

    Onze professionals helpen je graag verder. Neem geheel vrijblijvend contact op met Riumssen via hello@riumssen.nl of 040-2110953.

Ook zo’n interessante blog op je website? Neem vrijblijvend contact op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.