Content

7 content ideeën voor je website

Leestijd: 3 minuten 24-06-2020
7 content ideeën voor de website van je bedrijf

Meer content = meer omzet. De titel van een van de eerste blogs die wij op onze website plaatsten. Want meer relevante content kan ervoor zorgen dat je online beter vindbaar en meer zichtbaar wordt. Maar meer content creëren is makkelijker gezegd dan gedaan. In deze blog geven we je 7 content ideeën voor je website.

Maak inspirerende content voor je doelgroep

De content op je website is vooral bedoeld voor je bezoekers, je doelgroep. Zij moeten immers getriggerd worden om je dienst of product af te nemen of op zijn minst contact met je op te nemen. Maak daarom content die duidelijk, relevant en goed scannable is.

7 content ideeën voor je website

Hieronder vind je slechts zeven van de vele manieren om leuke, inspirerende, relevante en converterende content te maken. Overigens zijn de ideeën zo beschreven alsof het geschreven content moet zijn, maar je kunt ieder idee natuurlijk ook vertalen naar video of animatie.

  1. Stel je collega’s voor

    Je klanten hebben misschien wekelijks contact met je bedrijf. Met jou, een helpdeskmedewerker, je secretaresse of de administrateur. Via mail of de telefoon. Dan is het toch leuk als daar een gezicht en een verhaal bij hoort. Interview je personeel en plaats het interview met een leuke foto op je website. Dat maakt je website, maar ook het contact tussen je klant en je bedrijf, persoonlijker.

  2. Schrijf een klantverhaal

    Schrijf een verhaal over een klant. Met welk probleem kwam hij bij jou terecht, welke oplossing heb je bedacht en wat was het resultaat. Leuk voor je klant, maar ook interessant voor mogelijke klanten. Die kunnen meteen zien dat jij een autoriteit op je vakgebied bent en hoe jouw bedrijf problemen oplost. Als je nu ook de tevreden klant belt voor een mooie quote voor bij het artikel heb je naast de quote ook weer even klantencontact.

  3. Deel een praktische tip

    Geef bijvoorbeeld 9 content ideeën. Of vertel als autopoetsbedrijf hoe je klanten hun velgen eenvoudig weer als nieuw kunnen laten lijken. Goed voor je SEO, goed voor je autoriteit en goed voor je online zichtbaarheid.

  1. Interview een klant

    Je kunt van de daken afschreeuwen dat jouw bedrijf de beste, de goedkoopste of de snelste is (je kent het wel, ‘Wij van WC-eend adviseren WC-eend’), maar als een klant zelf vertelt dat hij heel erg tevreden is over jouw dienst of product dan komt dat veel beter over. Durf jij een klant op je website te laten vertellen dat het ook wel eens fout gaat. Dan ben je pas echt een held! Uiteraard laat je hem ook vertellen hoe fijn je alles hebt opgelost. (Klik HIER voor een klantenverhaal dat wij maakten voor Tameson)

  2. Beantwoord een veel gestelde vraag

    Je krijgt als bedrijf wekelijks of misschien wel dagelijks vragen van klanten. Over je product, de garantie, de levertijd of over de kosten. Waarom zou je er niet wekelijks een vraag uitpikken en deze als blogpost uitgebreid beantwoorden. Dat is fijn voor je klanten, je zult minder mails en telefoontjes krijgen en het is ook nog eens erg goed voor de SEO waardoor je meer verkeer naar je website krijgt.

  3. Deel een inspirerende quote

    Op Instagram en Pinterest, maar ook Linkedin, overal vind je inspirerende quotes van bekenden en minder bekenden. En dat is niet voor niets. Veel mensen houden van quotes. Ze geven inspiratie, houvast of bevestiging. Daardoor hebben quotes voor iedereen een verschillende betekenis. Vergeet niet te vermelden waarom deze quote voor jou zo krachtig is. Dat maakt het persoonlijk en schept een band.

  4. Maak een tutorial

    In een tutorial, ook wel bekend als een ‘how to’ wordt stap voor stap uitgelegd hoe iets werkt. Een soort van instructie hoe je een product het beste kunt gebruiken. Een tutorial heeft meerdere voordelen. Het is goed voor het verkeer naar je website, het geeft je klant de mogelijkheid om je product beter te begrijpen en lezers/kijkers van het tutorial gaan jou als autoriteit zien.

Zelf content creëren of uitbesteden?

Je kunt natuurlijk zelf al je content maken, maar als je daar geen tijd voor hebt of niet de kennis dan nemen wij van Riumssen het graag van je over. Wij schrijven of filmen zoveel blogs of vlogs, klantenverhalen of interviews met je personeel als jij maar wilt.

Wil je weten hoe we dat doen? Bel dan eens naar 040-2110953 of mail naar hello@riumssen.nl om een afspraak te maken. Serge van Uden komt graag eens langs om uit te leggen wat Riumssen voor jouw bedrijf kan betekenen. Je kunt natuurlijk ook altijd onderstaand contactformulier👇 invullen.

Ook zo’n interessante blog op je website? Neem vrijblijvend contact op